.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پرسپولیس خسته از مدیران متزلزل

یکی از عادت های بد فوتبال ایران عدم ثبات افراد در پست های مدیریتی است که در طی سال های اخیر به تیم ملی و باشگاه های کشور به شدت ضرر رسانده است.

به گزارش «فردا» تصمیم گیری های عجولانه برخی از مسئولین در طول یک دهه اخیر سبب شده تا رفت و آمد مدیران در برخی باشگاه های لیگ برتری خصوصا دو تیم پرطرفدار پایتخت از دست رفتن فرصت های مناسب را در برداشته باشد.

در این بین باشگاه پرسپولیس با حدود نیم قرن سابقه در طول سال های گذشته افراد بسیاری را بر مسند مدیریت خود دیده که هر کدام مدتی در این تیم فعالیت کرده و به دلیل همین تصمیم گیری های عجولانه و بدون کارشناسی جای خود را به شخص دیگری داده اند.

باشگاه پرسپولیس از بدو تاسیس در سال 1342 نام 10 نفر را به عنوان مدیرعامل این باشگاه به یدک کشیده که امیر عابدینی با 8 سال مدیریت پی در پی پرسابقه ترین مدیر سرخ پوشان به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی «فردا» تیم فوتبال پرسپولیس با اضافه شدن جمعی از بازیکنان شاهین به این تیم در سال 1349 به محبوبیت خاصی رسید و در همان دوران به بالاترین دسته لیگ فوتبال ایران راه یافت.

پرسپولیس تا پیش از انقلاب اسلامی تنها از علی عبده به عنوان تنها مدیرعامل باشگاه استفاده می کرد که با وقوع انقلاب اسلامی ایران وی از کار برکنار شده و تا سال 68 این تیم بدون مدیر عامل در باشگاه های تهران حضور می یافت. این تیم در طول 7 سال مدیریت عبده به دو عنوان قهرمانی در جام تخت جمشید و یک عنوان قهرمانی در جام منطقه ای دست یافت.

پس از انقلاب اسلامی و تا سال 1367 مسابقات لیگ ایران به صورت رسمی برگزار نمی شد و با آغاز رسمی مسابقات درسال 68 عباس انصاری فرد به عنوان دومین مدیر عامل قرمز پوشان معرفی شد. انصاری فرد در اولین حضور خود در مدیریت باشگاه پرسپولیس توانست این تیم را در جام 17 شهریور وجام حذفی سال 66 قهرمان کند.

دوران طلایی با مدیریت عابدینی

عباس انصاری فرد پس از 3 سال حضور درتیم فوتبال پرسپولیس جای خود را امیر عابدینی داد. عابدینی از سال 71 تا 79 مدیریت تیم فوتبال پرسپولیس را بر عهده داشت که توانست در این 8 سال چهار بار با این تیم قهرمان جام آزادگان شود.

قرمز پوشان همچنین در سال 78 تحت مدیریت امیر عابدینی قهرمان جام حذفی ایران شدند که این 5 عنوان موجب شد تا امیر عابدینی عنوان موفق ترین مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در طول دوران 47 ساله این باشگاه را به دست آورد.

در این بین یکی از نکات برجسته دوران مدیریت 8 ساله عابدینی در پرسپولیس بازگشت مجدد علی پروین به این تیم بود که با قهرمانیدر جام آزادگان همراه شد.

بی سامان ترین سال های مدیریت

با کنار رفتن امیرعابدینی از باشگاه پرسپولیس این تیم در طول 10 سال گذشته 10 بار مدیر عامل خود را تغییر داده که در طی آن 7 نفر مدیریت این باشگاه را برعهده گرفته و پس از گذشت مدت کوتاهی تیم را به دیگران واگذار کرده اند.

این باشگاه در 37 سال ابتدایی مدیریت خود فقط از 3 مدیر عامل بهره برد و درطول10 سال گذشته 7 نفر بر صندلی مدیریتی این باشگاه تکیه کردند.

ازهمین رو در این یک دهه گذشته با توجه به تغییرات به وجود آمده پرسپولیس فقط دوبار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده و یک بار نیز سال گذشته پس از 10 سال توانست قهرمانی جام حذفی را تحت مدیریت حبیب کاشانی تجربه کند.

در طول یک دهه اخیر نیز اکبر غمخوار و حبیب کاشانی با کسب یک قهرمانی در لیگ برتر نسبت به سایر مدیران پرسپولیس در این دوران عملکرد بهتری داشته اند.

البته مدیرانی نظیر حسن انصاری فرد و اکبر غمخوار در طول دوران مدیریت خود در باشگاه پرسپولیس خدمات ارزنده ای برای این باشگاه انجام دادند. غمخوار در طول دو سال مدیریت خود در باشگاه پرسپولیس بازیکنان بزرگی نظیر علی دایی وکریم باقری را بار دیگر به این تیم بازگردادند و سال های خوبی را برای این تیم رقم زد. حسن انصاری فرد نیز با بکار گیری دنیزلی روی نیمکت مربیگری پرسپولیس و برگزاری دیدار تدارکاتی با بایرن مونیخ برای خداحافظی احمد رضا عابدزاده کارنامه خوبی از خود به نمایش گذاشت.

حبیب کاشانی از قهرمانی تا سقوط

حبیب کاشانی در فصل هفتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر پس از آنکه توانست پرسپولیس را با مربیگری افشین قطبی به عنوان قهرمانی برساند، به دنبال اختلاف نظر با محمد علی آبادی از سمت خود برکنار شد، اما پس از گذشت تنها چندماه مجددا از سوی علی آبادی به عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب و معرفی شد.

کاشانی که در میانه های فصل به جمع قرمز پوشان پایتخت اضافه شده بود کرانچار را از کار برکنار کرد و به جای او علی دایی را به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برگزید. فصل نهم لیگ برتر نیز با مقام چهارمی برای این تیم به پایان رسید و کاشانی و اعضای کادر فنی تمام تلاش خود را برای جذب بازیکنانی گذاشتند که بتوانند به عنوان قهرمانی لیگ دهم دست یابند.

این در حالی است که تیم فوتبال پرسپولیس  با گذشت 14 ماه و 20 روز از حضور وی در این باشگاه در شرایط مساعدی به سرنمی برد و در هفته های اخیر ضعیف ترین نتایج تاریخ باشگاه پرسپولیس تحت مدیریت کاشانی رقم خورد.

از همین رو با توجه به شرایط نامساعد و در صورت ادامه یافتن روند نزولی تیم پرسپولیس احتمال تغییرات در کادر فنی و مدیریتی این باشگاه وجود دارد.

جدول مدیران پرسپولیس از بدو تاسیس تا به حال



به گزارش «فردا» ، تاریخ در حالی سرنوشت غم انگیزی را برای پرطرفدار ترین تیم آسیا رقم زده است که خاطره آقایی کردن قرمز ها بر فوتبال ایران هنوز دلخوشی بسیاری از طرفداران فوتبال است ، داستان غم انگیزی که در مورد دیگر تیم پرطرفدار کشور ، اسقلال نیز به نوعی صادق است .


به اعتقاد غالب کارشنان و اهالی فوتبال وضعیت فعلی سرخابی های پایتخت و خصوصا پرسپولیس حاصل مدیریت دولتی بر این تیم ها است که تعویض مدیران و اعمال مدیریت سلیقه ای شاخصه اصلی آن است بی آنکه به سرنوشت این تیم ها توجهی شود و طرفداران خسته این روند ویران کننده تنها به اتفاقات و خوشی های زود گذر دلخوش کرده اند تا شاید معجزه ای اتفاق بیفتد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.